Σκέψου

Σκέψου

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο; No Thank You!

Κεραμέως

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Η εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο είναι παιδαγωγικά αδόκιμη. Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία δεν έχουν λόγο να εισάγονται σε ξένη γλώσσα. Και για το λόγο αυτό, σε γνώση μου, αυτό δεν γίνεται σε άλλες χώρες.

Του Δημήτρη Χριστόπουλου, καθηγητή στο Πάντειο

“Μα…” έλεγε ένας φίλος που προέρχεται από δίγλωσσο περιβάλλον: “εγώ έμαθα και τη γλώσσα της μητέρας μου και τη γλώσσα του πατέρα μου που ήταν διαφορετικές πριν πάω νηπιαγωγείο”.

Φυσικά ένα παιδί στο σπίτι του οποίου μιλιούνται δύο γλώσσες θα μάθει να τις μιλάει. Κι αυτό θα το κάνει πλουσιότερο. Είναι όμως γλώσσες μητρικές του. Ταυτίζεται.

Παλαιότερα, στα ελληνικά τη μητρική γλώσσα την λέγανε “πάτριον φωνή”. Είναι γλώσσες στις οποίες μιλάει, σκέφτεται, τραγουδάει, ονειρεύεται. Είναι οι γλώσσες του. Η εκμάθηση των αγγλικών στο νηπιαγωγείο δεν μπορεί επ’ουδενί να συγκριθεί με μητρική γλώσσα. Είναι άλλο πράγμα εντελώς. Στην καλύτερη περίπτωση είναι απλώς άχρηστο, στη χειρότερη είναι ένας επαρχιωτικός πιθηκισμός έναντι της ισχυρής κουλτούρας.

Αντί να προσφεύγουμε σε τέτοιες πρακτικές που απλώς προσθέτουν χωρίς λόγο μπελάδες στις ψυχές των παιδιών μας, ας ασχοληθούμε να βελτιώσουμε σοβαρά την εκμάθηση των αγγλικών στα δημόσια σχολεία, ώστε η ώρα των αγγλικών να έχει περιεχόμενο όπως όφειλε να έχει σε οποιοδήποτε σύστημα δημόσιας εκπαίδευσης και να μην είναι κενό παρακολούθημα των φροντιστηρίων στην Ελλάδα.

Δεν νομίζω όμως να ενδιαφέρει αυτό…. Τα παιδιά να παίζουν στην ηλικία αυτή. Απλό μου φαίνεται. Να παίζουν. Αγγλικά, ως γλώσσα εργασίας, στην ώρα τους.

ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ; NO THANK YOU!

Η εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο είναι παιδαγωγικά…

Δημοσιεύτηκε από Δημήτρης Χριστόπουλος στις Τρίτη, 23 Ιουνίου 2020

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email