Σκέψου

Σκέψου

Τζάμπα ενημέρωση; Τζάμπα φωνάζουμε!

Κωνσταντίνος Ζέρβας Κυριάκος Μητσοτάκης

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Μιας και το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε την κουβέντα, ας πούμε και καμιά αλήθεια κι ας πέσει στο νερό:

1. Η δημοσιογραφία όπως την φανταζόμαστε ή όπως την έζησαν κάποιοι ελάχιστοι που είναι ήδη με το κέρμα στο χέρι για τον “μεγάλο βαρκάρη”, έπαψε να υπάρχει όταν έπαψε να εξαρτάται απολύτως από τον οβολό των αναγνωστών…

Γράφει ο Ανδρέας Παναγόπουλος 

2. Οταν έπαψε να πουλιέται στα περίπτερα και έγινε “δωρεάν” έγινε και απολύτως εξαρτημένη από τη διαφήμιση, τις τράπεζες και τα πολιτικά γραφεία (λιγότερο).

3. Το ότι ήταν εξαρτημένη από τους αναγνώστες δεν σημαίνει ότι ήταν και καλή ή πολύ περισσότερο αντικειμενική: έγραφε και έλεγε αυτά που ήθελαν να διαβάσουν ή να ακούσουν οι αναγνώστες με βάση την πολιτική ή όποια άλλη τοποθέτησή τους (αριστερά, δεξιά, κεντρώα) και γι αυτό αποτελούσαν τα ΜΜΕ (οι εφημερίδες) μέρος της ταυτότητάς τους. Ηξερες τι φηφίζει όποιος διαβάζει Απογευματινή, Βήμα, Καθημερινή, Βραδυνή, Εθνος κτλ

4. Με τον ίδιο τρόπο όταν έγινε απολύτως εξαρτώμενη από διαφημιστές και τράπεζες έγραφε αυτά που ήθελε ο πελάτης και έκρυβε αυτά που δεν ήθελε ο πελάτης

5. Γενικά τα ΜΜΕ (άρα και οι δημοσιογράφοι) ήταν πάντοτε με τον πελάτη. Οπως άλλωστε και κάθε βιομηχανία που πουλάει προϊόντα…

6. Αυτοί που εδώ και χρόνια διαμαρτύρονται για τα ΜΜΕ και τη δημοσιογραφία, τζάμπα διαμαρτύρονται διότι ακριβώς δεν είναι πια πελάτες. Δεν δίνουν δεκάρα για το προϊόν που λέγεται είδηση, πληροφορία, άποψη. Οπότε όποιοι τα παράγουν τους γράφουν κανονικά στα παλιά τους τα παπούτσια.

7. Για τους παραπάνω λόγους είδατε ποτέ τη Νόβα ή την CosmoteTV να τα χώνει στον ΣΥΡΙΖΑ ή στο ΚΚΕ ή σε οποιονδήποτε; Ποτέ! Διότι ο πελάτης που θα θιχτεί έχει κόψει τη συνδρομή σε χρόνο ντε-τε… Δεν είναι να παίζεις με τον πελάτη!!!

8. Η μεγαλύτερη οικονομική δύναμη μετά το Κεφάλαιο, στον καπιταλισμό, είναι η καταναλωτική δύναμη! Το ευρώ που θα δώσεις δεν έχει μόνο χρηματική αξία. Είναι ψήφος!

9. Η δημοσιογραφία και τα ΜΜΕ δεν “χάλασαν” τώρα, ούτε εξαγοράστηκαν τώρα. Η Καθημερινή υμνούσε τον Χίτλερ πριν 80 χρόνια, όχι γιατί το ήθελε κάποια τράπεζα αλλά επειδή το ήθελαν οι αναγνώστες της

10. Παίζοντας όμως με αυτούς τους κανόνες (της αγοράς) επέτρεπε στον εαυτό της, γιατί είχε την άνεση, και να ερευνά και να έχει καλό κείμενο και αρθρογραφία επειδή στις τάξεις της υπήρχαν άνθρωποι με παιδεία, λογοτέχνες και αναλυτές με κύρος. Οταν έφυγαν οι καπεταναίοι και έμειναν οι μούτσοι και οι τηλεπαρουσιαστές, χάθηκε ΚΑΙ αυτό!

Εχω άλλα τόσα και άλλα τόσα να γράψω… Αλλά είναι τόσο θηριώδης η άγνοια για το τι είναι δημοσιογραφία και ΜΜΕ (με ευθύνη των ίδιων, φυσικά) στον κόσμο που δεν έχει νόημα να μπούμε στα πιο βαθιά…
Οταν μπερδεύεις τον δημοσιογράφο με τους τηλεπαρουσιαστή (κονφερασιέ), το δελτίο ειδήσεων με το σόου και δεν ξέρεις ότι η ΕΣΗΕΑ είναι των εργαζομένων και η ΕΙΗΕΑ των ιδιοκτητών (αυτών που τα πήραν από τον Πέτσα) αλλά και πόσο θα άλλαζαν πολλά αν αγοράζαμε εφημερίδες, πληρώναμε (όπως για το Netflix) τα κανάλια, τότε η ανάλυση και η αναδρομή στην ιστορία του Τύπου γίνεται ακαδημαϊσμός και ψηλά καπέλα…

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email