Σε παράσταση διαμαρτυρίας, ενάντια στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, στις 12 το μεσημέρι στη Βουλή, καλούν οι ομοσπονδίες τους εκπαιδευτικούς.

Με στάση εργασίας και νέα κινητοποίηση σήμερα, Πέμπτη, θα συνεχίσουν τη διαμαρτυρία τους ενάντια στο «αντιεκπαιδευτικό» – όπως το χαρακτηρίζουν – το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

Τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ χαιρέτισαν τις διήμερες απεργιακές πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις με τις οποίες εκφράστηκε η αντίθεση των εκπαιδευτικών στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» και το αίτημά τους να μην ψηφιστεί.

Καθώς η ψηφοφορία του νομοσχεδίου προγραμματίστηκε για σήμερα το μεσημέρι, οι ομοσπονδίες κήρυξαν για σήμερα Πέμπτη 11 Ιουνίου, 3ωρη στάση εργασίας (από 11:00 έως 14:00) και καλούν τους εκπαιδευτικούς σε παράσταση διαμαρτυρίας στις 12 το μεσημέρι στη Βουλή.

Η κόντρα των πολιτικών αρχηγών στη Βουλή

Νομοσχέδιο Παιδείας: Τα ξίφη τους διασταυρώνουν στη Βουλή Μητσοτάκης – Τσίπρας

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας χθες στην ολομέλεια της Bουλής αναφέρθηκε στις σημαντικές καινοτομίες που εισάγει το νομοσχέδιο. Χαρακτήρισε παράθυρο στην γνώση τη γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία. «Άκουσα διάφορες κριτικές που είναι παντελώς ανυπόστατες. Όπως ότι η εισαγωγή αγγλικών κρύβει μυστικά σχέδια κάποιας άγνωστης δύναμης. Μελέτησα το θέμα και κατά τεκμήριο η επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει ότι ο εγκέφαλος των παιδιών σε μικρή ηλικία έχει μεγαλύτερη ικανότητα απορρόφησης ξένων γλωσσών», είπε.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στην επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής, ένα ζήτημα που προκάλεσε αντιδράσεις. «Ακούω πρόθυμα κάθε αντίθετο ισχυρισμό. Δεν αντιλαμβάνομαι όμως γιατί το σχολείο να περιορίζεται στην μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους. Να διδάσκει βιολογία και όχι δικαιώματα και υποχρεώσεις. Γιατί οι εκπαιδευτικοί να αδρανούν σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας Πρέπει να υπάρχει μηχανισμός αξιολόγησης και παιδιών στο σχολείο. Το επιχείρημα ότι η διαγωγή θα συνοδεύει σε όλη του τη ζωή το παιδί δεν απαντά στο ότι το ίδιο συμβαίνει και με τους βαθμούς. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το μπούλινγκ και δεν επιρρίπτω τις ευθύνες κατ ανάγκη στο παιδί. Ίσως να πρέπει να ξεφύγουμε από τον όρο “κοσμία” ή “κοσμιοτάτη” αλλά πρέπει να πάμε σε κάποια περιγραφή».

Εκτενώς αναφέρθηκε στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία ο κ. Μητσοτάκης. «Ο ΣΥΡΙΖΑ τα χαρακτήρισε καρκίνωμα. Το απόσπασμα που διάβασα είναι του 1927 απο τον Δημήτρη Γληνό απο έναν αριστερό μεταρρυθμιστή της Παιδείας σε μια εποχή που όλοι αντιλαμβάνονται και πρώτα απο όλους η Αριστερά ότι το πρότυπο σχολείο δεν είναι μηχανισμός παραγωγής ελίτ ήταν ένας ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας που έδινε δυνατότητα πρωτίστως σε παιδιά απο φτωχές οικογένειες να μπορούν να διακρίνονται και να πηγαίνουν σε σχολεία που στηρίζουν αυτές τις ξεχωριστές δεξιότητες». «Τα σχολεία αυτά για μια τυχαία διαστρωμάτωση παιδιών μας δίνει την ευκαιρία να ελέγχουμε νέα πρότυπα εκπαίδευσης και να τα μεταφέρουμε στο σύνολο των σχολείων. Δεν αντιλαμβάνομαι την επίμονη άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για την ενίσχυση των πρότυπων και πειραματικών», είπε .

Αναφερόμενος στις ενστάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Μητσοτάκης αναρωτήθηκε αν η πραγματική ανησυχία είναι η αξιολόγηση. Πόσο μεγάλος πρέπει να είναι ο φόβος αξιολόγησης για να σας οδηγεί σε αυτά τα επιχειρήματα. Είναι ανυπόστατο και ξεπερασμένο να θεωρούμε ότι αυτό το έργο δεν πρέπει να αξιολογείται όταν στους εκπαιδευτικούς εμπιστευόμαστε ότι πιο πολύτιμο έχουμε. Δεν θα κάνουμε πίσω στην αξιολόγηση. 4.500 εκπαιδευτικοί και ειδικό προσωπικό προσλαμβάνονται στην ειδική αγωγή. Αναρτήθηκαν οι πίνακες διορισμού», είπε. Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις δράσεις που έχουν ήδη γίνει, όπως την κατάργηση του ασύλου και το νέο πλαίσιο χρηματοδότησης ιδρυμάτων. Με το νομοσχέδιο έρχεται ο εκσυγχρονισμός εκλογής διοικήσεων, εκσυγχρονισμός πλαισίου μεταγραφών και τόνωση εξωστρέφειας ιδρυμάτων. Οι πρυτάνεις θα εκλέγονται για μία θητεία, ενώ θα περιλαμβάνονται σε ενιαίο ψηφοδέλτιο και η εκλογή τους θα γίνεται με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Στις μεταγραφές καθιερώνεται ένα πρόσθετο ακαδημαϊκό κριτήριο. Για να μεταφερθεί ένας φοιτητής από ένα τμήμα σε ένα άλλο, θα πρέπει η βαθμολογία του να μην υστερεί πολύ από το τμήμα που θα τον αποδεχθεί Η κυβέρνηση θέλει να στηρίξει αφενός τις οικογένειες, αλλά και τα πανεπιστήμια της περιφέρειας. Μάλιστα απάντησε και στην κριτική του κ. Κουτσούμπα, για τις φοιτητικές εστίες, διερωτώμενος γιατί είναι κακό να συμβαίνει κάτι τέτοιο με ΣΔΙΤ, προκειμένου να παρέχουν στους φοιτητές τους τη δυνατότητα δωρεάν διαμονής, κυρίως στα παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντέξουν το κόστος μακριά από τον τόπο διαμονής.

Νομοσχέδιο Παιδείας: Live η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στη Βουλή [vid]

Σε υψηλούς τόνους η παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Σημείωσε ότι πίσω από την «επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού» που «προσπαθεί επιμελώς να καλλιεργήσει» η κυβέρνηση, «κρύβεται μια αναχρονιστική αντίληψη για την εκπαίδευση, βαθιά συντηρητική που περιστρέφεται γύρω από τον πειθαναγκασμό», τον «επιθεωρητισμό απέναντι στη διοίκηση της εκπαίδευσης, μια αποτυχημένη και παρωχημένη ιδεολογία για την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου, που βασίζεται στον νεοφιλελευθερισμό».

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έκανε λόγο για «μίξη παρωχημένου ελιτισμού και συντηρητισμού». Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι νομοθετεί «με το μυαλό στην τσέπη των σχολαρχών και των ιδιοκτητών και στο βούρδουλα των παλιών γυμνασιαρχών». Όμως, υπογράμμισε, αυτοί που θα επηρεαστούν άμεσα από το νομοσχέδιο είναι η μεγάλη πλειοψηφία των νέων αυτής της χώρας.

Απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε στις «σοβαρές διαφορές στα θέματα Παιδείας», μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, σημειώνοντας ότι βασική διαφορά αποτελεί «ο τρόπος που θέτουμε τα ζητήματα Παιδείας στον δημόσιο διάλογο». «Προσπαθείτε επιμελώς να καλλιεργήσετε μια επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης», σχολίασε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και κατηγόρησε τη ΝΔ ότι χαρακτηρίζει αναχρονιστές όσους διαφωνούν με τις αλλαγές που προτείνει η κυβέρνηση. «Η επιστροφή στο εξεταστικοκεντρικό σχολείο και στις πολυπληθείς αίθουσες διδασκαλίας μόνο εκσυγχρονιστικό δεν είναι», τόνισε ο ίδιος αναφορικά με τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην Παιδεία.

Η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά μίλησε για ένα αναχρονιστικό, λειψό και χωρίς όραμα νομοσχέδιο το οποίο φροντίζει να μπαλώσει νομοσχέδια του ΣΥΡΙΖΑ που φρόντισαν να πάνε την ελληνική παιδεία χρόνια πίσω. Η κ. Γεννηματά ξεκαθάρισε πως το νομοσχέδιο διευρύνει τις ανισότητες, επιτείνει το “brain drain”, με αποτέλεσμα μια ολόκληρη γενιά να χάνει το όραμα για την κοινωνική απελευθέρωση. Άσκησε σκληρή κριτική για σειρά προβλέψεων του νομοσχεδίου.

Μεταξύ άλλων, η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ τάχθηκε κατά της επαναφοράς της διαγωγής των μαθητών λέγοντας ότι είναι αναχρονιστική ρύθμιση καθώς «στιγματίζει το μαθητή για όλη του τη ζωή». Παράλληλα, τάχθηκε υπέρ της αξιολόγησης, λέγοντας ωστόσο ότι δεν πρέπει να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. «Η αξιολόγηση πρέπει να συνδέεται με μέτρα για τη μείωση των μορφωτικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων και τη συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών» ανέφερε.

Ακόμη, μίλησε για συντηρητική στροφή σε ό, τι αφορά τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων μέσω καμερών που επιχείρησε προ μερικών εβδομάδων η κυβέρνηση, λέγοντας ότι «χρησιμοποιεί τον υπολογιστή ως δάσκαλο» και «αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες ως εργαλείο ελέγχου». Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «δεν επενδύετε στη γνώση και τη νέα γενιά. Με την πολιτική σας οι ανισότητες θεριεύουν γύρω μας».

«Η γραμμή που ενώνει τις νομοθετικές παρεμβάσεις όλες τις τελευταίες δεκαετίες μπορεί να είναι τεθλασμένη αλλά είναι διαρκής», ανέφερε ο ΓΓ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας κατά την ομιλία του στη Βουλή. «Η τράπεζα θεμάτων είναι αντεκπαιδευτικό μέτρο. Παιδιά που δεν μπορούν να ακολουθήσουν θα αποθαρρύνονται. Και κυρίως είναι παιδιά που δεν έχουν δυνατότητα φροντιστηρίων ή που δεν έχουν εκπαιδευτικό από την αρχή του έτους», σημείωσε, απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας: «Θέλετε το σχολείο όνομα κατ’όνομα αλλά στην πραγματικότητα εξαρτημένο από την τσέπη των γονιών».

«Η εμμονή σας για τις δεξιότητες δείχνει και την αντιδραστικότητα του συστήματος. Είναι η απάντηση του καπιταλισμού στο τι εργαζόμενο θέλει να βγάζει το σχολείο», υπογράμμισε ο κ. Κουτσούμπας προτρέποντας την κυβέρνηση: «Φροντίστε να στηρίξετε τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Επιμορφώστε τους εκπαιδευτικούς μας με σύγχρονα βιβλία όχι με διάφορα βιβλία που τους λένε ότι υπάρχουν πολλές αλήθειες και διδάσκουν τη γλώσσα με συνταγές μαγειρικής».

Τέλος, ο Δ. Κουτσούμπας σημείωσε: «Τι πάει να πει ότι το σχολείο αποτιμά τη δουλειά του με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα; Και ποιος έχει την ευθύνη για τα μαθησιακά αποτελέσματα; Προσέξετε γιατί θα οδηγήσετε σε σχολεία ημιμάθειας και πολλαπλών ταχυτήτων».

Πηγή: Flash