Η πανδημία στέρησε το σχολείο στο ένα τρίτο των παιδιών παγκοσμίως

παιδιά πανδημία

Εκπαιδευτική επείγουσα ανάγκη χαρακτηρίζει ο ΟΗΕ το γεγονός ότι συνολικά σε όλο τον κόσμο 463 εκατομμύρια παιδιά στερήθηκαν εντελώς την εκπαίδευση λόγω της πανδημίας. Βασική αιτία, το γεγονός ότι τα παιδιά αυτά δεν είχαν τη δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης στη διάρκεια της καραντίνας που επιβλήθηκε σε διάφορες χώρες.

Σύμφωνα με έκθεση της UNICEF, που δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη, το γεγονός ότι το ένα τρίτο των μαθητών παγκοσμίως δεν μπορούσαν να πάνε σχολείο ή να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως, μπορεί να έχει σοβαρό αντίκτυπο, που οι συνέπειές του θα γίνουν αισθητές στις οικονομίες και τις κοινωνίες τις ερχόμενες δεκαετίες.

Ο ΟΗΕ υπολογίζει ότι σχεδόν 1,5 δισεκατομμύριο παιδιά στον κόσμο επηρεάστηκαν από το κλείσιμο των σχολείων ή τις καραντίνες που επιβλήθηκαν λόγω του νέου κορονοϊού. Εκτός του γεγονότος ότι δεν είχαν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση σε εκπαίδευση εξ αποστάσεως, οι διαφορές που υπήρχαν όσον αφορά την τηλεκπαίδευση από ήπειρο σε ήπειρο είναι κραυγαλέες.

Η έκθεση στηρίζεται στα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από περίπου 100 χώρες και όσον αφορά την πρόσβαση στο ίντερνετ, την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο.

Επισημαίνεται δε ότι ακόμη και για τα παιδιά που είχαν πρόσβαση στην τεχνολογία, η σχολική τους εκπαίδευση μπορεί να γινόταν υπό αντίξοες συνθήκες, λόγω των πιέσεων από τις διάφορες δουλειές που θα έπρεπε να γίνουν στο σπίτι, της τηλεργασίας ή της έλλειψης υποστήριξης στη χρήση των εργαλείων της πληροφορικής.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση της UNICEF, οι μαθητές σε όλον τον κόσμο που δεν είχαν πρόσβαση σε τηλεκπαίδευση ανέρχονταν σε 67 εκατομμύρια στην ανατολική και νότια Αφρική, 54 εκατομμύρια στην δυτική και κεντρική Αφρική, 80 εκατομμύρια στην περιοχή του Ειρηνικού και της ανατολικής Ασίας, 37 εκατομμύρια στη Μέση Ανατολή και τη βόρεια Αφρική, 147 εκατομμύρια στη νότια Ασία, 25 εκατομμύρια στην ανατολική Ευρώπη και την κεντρική Ασία και 13 εκατομμύρια στην Λατινική Αμερική και την Καραϊβική.

Εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς και με δεδομένο ότι η πανδημία απέχει πολύ από το να τελειώσει, η UNICEF καλεί τις κυβερνήσεις «να δώσουν προτεραιότητα στην επαναλειτουργία με κάθε ασφάλεια των σχολείων, όταν αρχίσουν να χαλαρώνουν τους περιορισμούς». Τονίζει δε ότι, όταν η επαναλειτουργία των σχολείων δεν είναι δυνατή, οι αρχές θα πρέπει να κάνουν πρόβλεψη για την κάλυψη των συγκεκριμένων μαθησιακών αναγκών των μαθητών που προκλήθηκαν από τον χρόνο που έχασαν από το σχολείο.

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών 

Exit mobile version