![Φιλοζωικές αντιδράσεις για την θυσία του ταύρου στη Μυτιλήνη](https://www.rosa.gr/wp-content/uploads/2024/06/ΤΑΥΡ-1.jpg)
Πλήθος αντιδράσεων έχει προκαλέσει ακόμα ένα περιστατικό, όπου ένα ζώο θυσιάζεται στο βωμό της διασκέδασης.
Όπως καταγγέλει η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία σε ανοιχτή επιστολή, ένας άγραφος νόμος στάθηκε αφορμή για τους κατοίκους του χωριού της Αγίας Παρασκευής Μυτιλήνης, να αγνοήσουν το Γραπτό και να προβούν στην κακοποίηση ενός ζώου.
«Στέκουν ψυχρά και βάρβαρα απέναντι στο μαρτύριο και τον πόνο του ταύρου. Ψυχαγωγούνται στη θέα ενός
έντρομου πλάσματος που οδηγείται στο θάνατο.», τονίζει χαρακτηριστικά.
Δε χωράει αμφιβολία, ότι περί κακοποίησης πρόκειται, όπως άλλωστε επιτάσσει το άρθρο 12 Νόμου 4039/2012, καθώς τελέστηκε η περιφορά ενός ταύρου, λίγο πριν θυσιαστεί. Κακή και βάναυση μεταχείριση είναι η περιφορά του ζώου, μπροστά σε ένα κοινό που κραβγάζει με ενθουσιασμό, υπό τους ήχους εκκωφαντικής μουσικής, στην καυτή άσφαλτο, δίπλα από κινούμενα οχήματα.
Στα σχετικά βίντεο, το ζώο απαθανατίζεται έκδηλα σαστισμένο, να σύρεται με ορμή από τον άνθρωπο που το χειρίζεται με ένα σχοινί που είναι δεμένο γ’υρω από το κεφάλι του. Την ώρα που προβάλλει αντίσταση, ένας δεύτερος άνθρωπος έρχεται στο προσκήνιο, σπρώχνοντάς το με δύναμη από πίσω, και χτυπώντας το με ένα ξύλο. Η πρόβλεψη του νομοθέτη να απαγορεύσει τη χρησιμοποίηση κάθε είδους ζώου σε κάθε είδους θεάματα στοχεύει ακριβώς στην αποτροπή τέτοιων φαινομένων. Κακοποίηση ζώου δεν νοείται μόνο συγκεκριμένη πράξη βίας.
Η μεταχείριση του κατά τρόπο αντίθετο από τη φύση του, εντός περιβάλλοντος μη φυσικού, προκαλέι τρόμο στο ζώο, ανησυχία και αγωνία, δηλαδή συναισθήματα που συνδέονται άρρηκτα με κακοποίηση. Προφανώς, λοιπόν, δεν υπάρχει διασφάλιση της ευζωία του ζώου από την παρουσία κτηνιάτρου καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, αν και προβλέπεται από το άρθρο 23 του Νόμου 4830/2021 προκειμένου να νομιμοποιήσει την περιφορά.
«Ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος του κτηνιάτρου αυτού και δια ποίων ενεργειών του θα παύσει η κακοποίηση του ζώου; Πως θα κάμψει ο κτηνίατρος το αίσθημα φόβου του ζώου από την παρουσία και τη φασαρία που προξενεί το πλήθος; Πως θα συντελέσει ο κτηνίατρος στην μείωση της ανησυχίας ενός ζώου που σύρεται δια της βίας στο θυσιαστήριο;», είναι μερικά από τα ερωτήματα που θέτουν προς προβληματισμό τα μέλη της Φιλοζωικής Ομοσπονδίας.
«Ένας επιστήμονας που γνωρίζει τη φυσιολογία και τη συμπεριφορά των ζώων, ένας ευσυνείδητος κτηνίατρος που σέβεται τον όρκο του θα συντάξει και θα υπογράψει έκθεση που θα πιστοποιεί ότι τηρούνται πλήρως οι συνθήκες ευζωίας και ουδέν συνέβη που να τις παραβιάζει; Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να μεταβληθούν άρδην οι συνθήκες που απεικονίζονται στα βίντεο που έχουν ληφθεί από τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Πως θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο όμως χωρίς να θιγεί η λαϊκή παράδοση και το έθιμο; Πρόκειται για τελείως συγκρουόμενα
συμφέροντα. Εφόσον οι συνθήκες παραμένουν ίδιες η κακοποίηση συντελείται και ουδείς κτηνίατρος δεν μπορεί να γνωματεύσει περί του αντιθέτου.», συνοψίζουν.