![Reuters: Τι λέει η ετήσια αναφορά για τα ΜΜΕ στην Ελλάδα — Ποια κανάλια βλέπει με καχυποψία το κοινό](https://www.rosa.gr/wp-content/uploads/2024/06/Untitled-design-1.png)
Reuters: Τι λέει η ετήσια αναφορά για τα ΜΜΕ στην Ελλάδα — Ποια κανάλια βλέπει με καχυποψία το κοινό
Υψηλότατα τα επίπεδα καχυποψίας για τα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα, με το μεγαλύτερο μέρος του κοινού να αμφισβητεί τα πιο πολλά κανάλια, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Reuters
-
19.06.2024 Newsroom
Η αγορά των ΜΜΕ στην Ελλάδα είναι η πιο χαμηλή στην εκτίμηση του κοινού τους, ανάμεσα στις αγορές ΜΜΕ 47 χωρών που εξετάστηκαν στην ετήσια αναφορά του Ινστιτούτου Reuters.
Χαρακτηρίζοντας την ελληνική αγορά ενημέρωσης αρκετά κορεσμένη η αναφορά σημειώνει πως η επιρροή πολιτικών και επιχειρηματιών στα ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης αποτελούν τους κύριους λόγους για την καχυποψία του κοινού στην Ελλάδα.
Τι εικόνα μεταφέρει η αναφορά του Ινστιτούτου Reuters για τα ΜΜΕ στην Ελλάδα
Το έτος που μας πέρασε ήταν ένα ακόμη έτος έντονης πόλωσης για τη σχέση μεταξύ ΜΜΕ και πολιτικής στη χώρα, σύμφωνα με την αναφορά του Ινστιτούτου Reuters.
Η πόλωση εντάθηκε ειδικά την περίοδο που μεσολάβησε μεταξύ των δύο εκλογικών αναμετρήσεων που έλαβαν χώρα το περασμένο έτος.
Κατά τη διάρκεια του έτους, η κυβέρνηση Μητσοτάκη και η Αντιπολίτευση παρουσίαζαν εντελώς διαφορετικές εικόνες σχετικά με την ελευθερία του Τύπου στη χώρα, αλλά και τη Δημοκρατία και το Κράτος Δικαίου, αναφέρει το Ινστιτούτο Reuters.
Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη επιμένει στο αφήγημα του δημοσιεύματος του Economist που θέλει την Ελλάδα να έχει εξελιχθεί σε «πλήρη» δημοκρατία.
Η Αντιπολίτευση από την άλλη, αναφέρεται αρκετά στην έκθεση-κόλαφο των Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα για τα ΜΜΕ στην Ελλάδα, καθώς και το πρόσφατο ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου που εκφράζει τις ανησυχίες του ευρωπαϊκού θεσμού για το Κράτος Δικαίου και την Ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα.
Ειδική μνεία γίνεται και για το νεοσύστατο κόμμα «Ελληνική Λύση», που έχει κερδίσει έδαφος αμφισβητώντας ανεξάρτητες αρχές ελέγχου των ΜΜΕ, ενώ ο αρχηγός της, Κυρ. Βελόπουλος, έχει αντιμετωπίσει υψηλότατα πρόστιμα λόγω παραπληροφόρησης στις διαφημίσεις της εκλογικής του καμπάνιας.
Η εμπιστοσύνη του κοινού στην Ελλάδα προς τα κανάλια — Η μεγαλύτερη καχυποψία για τον Σκάι
Πώς ενημερώνεται το κοινό στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την αναφορά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν να αποτελούν το κύριο μέσο ενημέρωσης για το κοινό με 61% του αναγνωστικού κοινού στην Ελλάδα ενημερώνεται από τα social media.
Το Instagram και το TikTok γίνονται σταδιακά τα κύρια μέσα από τα οποία παρακολουθούν τα νέα και τις ειδήσεις οι άνθρωποι στην Ελλάδα.
Φαίνεται πως οι μεγάλοι εκδότες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν πρόβλημα εκσυγχρονισμού, το οποίο τους κοστίζει σε εμπιστοσύνη και μεγάλη αναγνωσιμότητα, σύμφωνα με την αναφορά.
Αντίθετα, το αναγνωστικό κοινό τείνει προς σελίδες ενημέρωσης στα social media και σε πιο άμεση μετάδοση των ειδήσεων, όπως καταγράφει η αναφορά του Ινστιτούτου Reuters για την εμπιστοσύνη προς τα ΜΜΕ στην Ελλάδα.