![Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έπλεξε το εγκώμιο του εαυτού του](https://www.rosa.gr/wp-content/uploads/2024/07/karamanlis.jpg)
Με μία μακροσκελή ανάρτηση ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο οποίος αναγκάστηκε να παραιτηθεί μετά την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη τον Φεβρουάριο 2023, έκρινε σκόπιμο να σχολιάσει την αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων από την Κυβέρνηση.
Με αφορμή την σημερινή επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στου Ρέντη, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έκανε μία ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, μοιράζοντας φωτογραφίες από τα νέα λεωφορεία και σχολιάζοντας τα βήματα που έχει κάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από το 2019 έως σήμερα.
Τι κι αν ο κ. Καραμανλής έκρινε τον εαυτό του ακατάλληλο για το υπουργείο το 2023 μετά την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη, όπως είχε πει τότε;
Σήμερα, ενάμιση χρόνο μετά τον άδικο θάνατο 57 ψυχών, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής πλέκει το εγκώμιο του εαυτού του, μιλώντας για όσα πρόσφερε στο συγκεκριμένο υπουργείο.
«Όταν αναλάβαμε το 2019, διαπιστώσαμε ότι είχαν περάσει πάνω από 15 χρόνια από την τελευταία αγορά λεωφορείου. Έτσι, με βάση τα δεδομένα και τους διαθέσιμους πόρους εκείνης της περιόδου, ολοκληρώσαμε τον σχεδιασμό και τη διαδικασία έτσι ώστε να έχουμε σήμερα τα πρώτα σύγχρονα, ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Διαβάστε ολόκληρη την ανάρτηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή:
Ένα πολύ σημαντικό βήμα, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έγινε σήμερα στην πορεία υλοποίησης της κυβερνητικής δέσμευσης της Νέας Δημοκρατίας για καλύτερη καθημερινότητα των πολιτών.
Τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήδη κυκλοφορούν. Και με βάση τον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μέχρι το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν συνολικά 900 καινούργια λεωφορεία.
Δεν πρόκειται μόνο για υλοποίηση και δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και για την ολοκλήρωση ενός κύκλου που ανοίξαμε ως Κυβέρνηση το 2020 βάζοντας μπροστά το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου των αστικών λεωφορείων.
Όταν αναλάβαμε το 2019, διαπιστώσαμε ότι είχαν περάσει πάνω από 15 χρόνια από την τελευταία αγορά λεωφορείου. Έτσι, με βάση τα δεδομένα και τους διαθέσιμους πόρους εκείνης της περιόδου, ολοκληρώσαμε τον σχεδιασμό και τη διαδικασία έτσι ώστε να έχουμε σήμερα τα πρώτα σύγχρονα, ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους.
Βέβαια κανείς δεν λέει πως πλέον είναι όλα τέλεια. Οι ανάγκες της καθημερινότητας είναι όλο και μεγαλύτερες, ενώ οι τεχνολογίες εξελίσσονται και αυτές. Γι’ αυτό και η ανανέωση του στόλου θα πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Επειδή λοιπόν οι απαιτούμενοι ρυθμοί αντικατάστασης των οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι απαιτητικοί, όταν μόνο για την Αθήνα χρειάζονται πλέον πάνω από 1500 λεωφορεία για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό, ο νέος σχεδιασμός είναι κρίσιμο να γίνει και να προχωρήσει το νωρίτερο δυνατό.
Με όπλα την επιθυμία της κυβέρνησης για συνεχή βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, αλλά και τις οικονομικές δυνατότητες του Ταμείου Ανάκαμψης, είναι εφικτό να κάνουμε και το επόμενο βήμα για την συνεχή ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των αστικών λεωφορείων.
Όπως ανατρέψαμε την 15ετη εγκατάλειψη των αστικών συγκοινωνιών, έτσι μπορούμε να προχωρήσουμε, σταθερά-τολμηρά-μπροστά.