Σκέψου

Σκέψου

Τα ΜΑΤ στην Υπηρεσία ασύλου – Αλλά φυσικά όχι στα εγκαίνια ανδριάντα

εγκαίνια αδριάντα Πειραιά

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Και ενώ εικόνες συνωστισμού υπήρξαν πολύ πρόσφατα και στα εγκαίνια ανδριάντα στον Πειραιά, -παρουσία Άδωνι Γεωργιάδη-, τα ΜΑΤ σήμερα παρενέβησαν προκειμένου να αποτρέπουν τον συγχρωτισμό από την Υπηρεσία Ασύλου!

Με τη συνήθη και προσφιλή πρακτική της -αυτήν του εκφοβισμού και της ασύδοτης αστυνομοκρατίας – απάντησε και σήμερα η κυβέρνηση απέναντι σε εξαθλιωμένους ανθρώπους που περίμεναν καρτερικά στην Υπηρεσία Ασύλου στην Κατεχάκη.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο Υπουργό, Νότη Μηταράκη, η ΕΛ.ΑΣ. προσπαθεί να διατηρήσει την τάξη ωστόσο «είναι λίγο δύσκολο να εξηγήσουμε σε όλο αυτό τον κόσμο ότι οι διαδικασίες πλέον γίνονται ψηφιακά».

Μεγάλες ουρές σχηματίστηκαν για δεύτερη διαδοχική μέρα στην Υπηρεσία Ασύλου που βρίσκεται στη Λεωφόρο Κατεχάκη, όμως η κατάσταση εκτραχύνθηκε το πρωί της Πέμπτης, όταν λιγοστοί από τους εκατοντάδες που στέκονταν υπομονετικά στην ουρά, βγήκαν στο οδόστρωμα κι έκλεισαν την Κατεχάκη με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κυκλοφοριακό κομφούζιο και να επέμβουν τα ΜΑΤ.

Ο κ. Μηταράκης, στη συνέχεια, τόνισε ότι 8 στους 10, όταν τελικά περάσουν μέσα προκύπτει ότι δεν χρειαζόταν καν να πάνε στην υπηρεσία. Όπως είπε, έχουν ενημερωθεί ότι οι κάρτες παραμονής έχουν παραταθεί, ότι πολλές αλλαγές γίνονται ηλεκτρονικά, ότι τα στοιχεία της κάρτας υγείας βρίσκονται στα διαδίκτυο ωστόσο ο συνωστισμός παραμένει.

«Στη χώρα μας υπάρχουν 100.000 αιτούντες άσυλο, κάτι που δημιουργεί πίεση σε μια υπηρεσία με λίγες εκατοντάδες υπαλλήλους. Προσπαθούν να αντιμετωπίσουν αυτόν το όγκο των αιτήσεων και των ανανεώσεων και το κάνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Παρά τις προσπάθειες που γίνονται για την ενημέρωσή τους, έχουν μια προσωπική ανασφάλεια και έρχονται εδώ για να λάβουν μια πληροφορία η οποία υπάρχει διαθέσιμη στο διαδίκτυο», δήλωσε ο υπουργός μετανάστευσης Νότης Μηταράκης προσθέτοντας πως οκτώ στους δέκα, δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. «Το λέμε με κάθε τρόπο, η Αστυνομία είναι εδώ για να το αντιμετωπίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο» τόνισε.

Ο κ. Μηταράκης μάλλον δεν είναι σε θέση ή δεν θέλει να κατανοήσει την αγωνία αυτών των ανθρώπων, το μέλλον των οποίων είναι άγνωστο. Άνθρωποι σε αναπηρικά καροτσάκια ή με πατερίτσες, οικογένειες με μωρά παιδιά στην αγκαλιά ή στο παιδικό καρότσι, κάθονται κατάχαμα σε χαρτόνια.

Στα ίδια χαρτόνια όπου γράφουν το όνομά τους στη σειρά κάτω από τον προηγούμενο μόλις καταφτάνουν, σε μια προσπάθεια αυτοοργάνωσης για να τηρηθεί προτεραιότητα. Αριθμούς προτεραιότητας δεν δίνει η υπηρεσία από φόβο μήπως υπάρξουν κάποιοι που θα σκεφτούν να πάρουν τα πολυπόθητα χαρτάκια για να τα δώσουν σε άλλους έναντι ανταλλάγματος. Σ’ αυτές τις συνθήκες δεν λείπουν οι εντάσεις.

Και φυσικά είναι διάχυτος ο φόβος για τον κορονοϊό. Τα θερμόμετρα που προμηθεύτηκε με απευθείας ανάθεση και υψηλό τίμημα η γενική γραμματεία Μετανάστευσης, μέρες μετά την επαναλειτουργία της υπηρεσίας, αποδεικνύονται μάλλον άχρηστα.

Διάψευση του Υπουργείου

Οι καταστάσεις αυτές διαψεύδουν στην πράξη τη χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου, που ισχυρίζεται παραπλανητικά ότι «έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποσυμφόρηση των Περιφερειακών Γραφείων Ασύλου, αλλά και την αποφυγή της διοικητικής επιβάρυνσης της Υπηρεσίας Ασύλου». Τα όποια μέτρα αποφάσισε το υπουργείο την τελευταία στιγμή, στη λήξη του ωραρίου της προηγούμενης εργάσιμης πριν επαναλειτουργήσει η υπηρεσία, δεν κοινοποιήθηκαν έγκαιρα και σωστά. Μια ανάρτηση γραμμένη σε στρυφνή γραφειοκρατική γλώσσα στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Ασύλου δεν αρκεί.

Σωστό μέτρο ήταν η εξάμηνη παράταση των αδειών διαμονής και των δελτίων ασύλου που έληξαν το δίμηνο που ήταν κλειστή η υπηρεσία. Αλλά παράταση δεν εφαρμόζεται για τα δελτία που λήγουν μετά τα μέσα Μαΐου. Μεγάλο ποσοστό των συνωστισμένων προσέρχεται ακριβώς για ανανέωση των εγγράφων.

Η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων θα ήταν λύση αν λειτουργούσε απρόσκοπτα και αν υπήρχε χρόνος να ενημερωθούν και να εξοικειωθούν οι ενδιαφερόμενοι. Στην πραγματικότητα, πολλές εκατοντάδες ηλεκτρονικά αιτήματα σωρεύονται στην υπηρεσία, καθώς για πολλές εβδομάδες δεν είχε οριστεί αρμόδιος για τη διεκπεραίωση, ενώ η διοίκηση ανακάλυψε πως για πολλές περιπτώσεις θα απαιτηθεί αυτοπρόσωπη παρουσία.

Όσο για τα επαρκή μέτρα υγειονομικής προστασίας μέσα στην υπηρεσία, εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι στον καθένα αντιστοιχούν 80 ml αντισηπτικών, ότι δεν επαρκούν μάσκες και γάντια και αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τα δικά τους, όπως και δεν παρέχονται σε όλους τους ενδιαφερομένους.

Πληροφορίες από: Flash, Εφημερίδα των Συντακτών

Δείτε επίσης :

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email